Onze vloot

Voor de uitvoering van projecten beschikt HMC over de grootste kraanschepen ter wereld. De Thialf, Balder en Aegir. Met hun omvang, hijscapaciteit en speciale uitrusting zijn deze grote schepen stuk voor stuk uniek. De HMC-vloot omvat verder nog een scala aan ander materieel, zoals sleepboten, pontons en offshore hei-materieel.

Ruwe zee en diep water

Het werken op ruwe zee of in zeer diep water stelt hoge en bijzondere eisen aan het materieel. De kraanschepen van HMC zijn hier speciaal voor ontworpen en gebouwd. Onze vloot behoort tot de meest geavanceerde en meest krachtige in de wereldwijde offshore-industrie. Dat komt door de hijscapaciteit, stabiliteit, dynamische plaatsbepaling en bewegingskarakteristiek onder invloed van zeegang en golfslag van onze schepen.

Aegir

Aegir, onze nieuwste diep water constructieschip (DCV) kan complexe infrastructuur- en pijplegprojecten uitvoeren in zeer diep water en heeft voldoende hijscapaciteit om fixed platforms in relatief ondiep water te installeren.

Balder

De DCV Balder werd in 2002 omgebouwd tot een volledig klasse III DP diep water constructieschip (DCV). Dit DCV-concept combineert het beste uit het bekende SSCV-concept met een reeks multifunctionele functies voor werkzaamheden in diep water. De Balder is voorzien van twee kranen - één met een capaciteit van 2.700 ton en de andere met een capaciteit van 3.600 ton - en werkt met een J-lay systeem. Het schip heeft een totale lengte van 154 meter en een breedte van 86 meter.

Support equipment

HMC werkt met een grote verscheidenheid aan maritiem equipment, zoals sleepboten, barges en hamers.

Thialf

De SSCV Thialf is momenteel het grootste kraanschip ter wereld. Het is uitgerust met twee kranen die objecten in zeer diep water kunnen plaatsen en een maximale hijscapaciteit hebben van 14.200 ton. Het schip heeft een totale lengte van 201,6 meter en een breedte van 88,4 meter.

Sleipnir

De Sleipnir, uit de nieuwe generatie half-afzinkbare kraanschepen, is ontworpen om wereldwijd zware hijswerkzaamheden uit te voeren. Het schip is voorzien van twee kranen met elk een hijscapaciteit van 10.000 mT en een versterkt dekoppervlak dat 220 meter lang is en 120 meter breed. Dat maakt dit schip het grootste kraanschip ter wereld.

X

"Heerema Marine Contractors” (HMC) is onlangs het slachtoffer geworden van een aantal fraude pogingen. Hierbij worden advocatenkantoren, inkoopafdelingen en potentiële medewerkers benaderd door individuen die beweren HMC te vertegenwoordigen. Deze pogingen zijn vaak afkomstig uit Outlook, Hotmail, Gmail of .net adressen. Voor alle duidelijkheid: alle vanuit HMC verstuurde berichten hebben de HMC domeinnaam “hmc-heerema.com”. HMC gebruikt niet de genoemde e-mailadressen voor haar correspondentie.

In het geval dat u verdachte e-mails hebt ontvangen, van genoemde adressen, of een nieuw adres welke niet lijkt op de HMC domeinnaam, gelieve contact met ons op te nemen via communications@hmc-heerema.com of bel + 31 [0] 71 579 9000 en vraag naar de afdeling communicatie.