Mobil Producing Nigeria Unlimited contracteerde Hyundai voor de werkzaamheden in East Area 1B EPIC. Vervolgens contracteerde Hyundai Heerema Marine Contractors (HMC) voor het transporteren en installeren van de volgende EPC-1B faciliteiten:

  • GX NLG Extraction Platform (jacket, palen en float-over dek)
  • GS Riser Platform (dek)
  • GU Flare Platform (jacket, palen, dek en flare tower)
  • GN / GX Brug B1
  • GX / GS Brug B2
  • GS / GU Brug B3

Het GX jacket werd gefabriceerd in Korea en met een Dockwise Swan Class schip getransporteerd. Het GX dek is een float-over dat met de Dockwise Transshelf wordt getransporteerd. Alle andere faciliteiten zijn in Port Harcourt, Nigeria gefabriceerd en getransporteerd op barges van 91 m x 91 m.

Belangrijkste kenmerken

Mijlpalen
Offshore startdatum: 2006 - KW1
Offshore einddatum: 2007 - KW4

Verdeling
Schip: Thialf
Hamers: S-2300 / MHU-2100 + bijbehorend materieel

Belangrijkste technische gegevens
 
Gewicht GX-jacket: 1.547 t
Gewicht palen: 2.348 t (4 x 108" OD)
Gewicht GX-topside: 12.381 t
GU-Flare platform: Gewicht jacket; 97 t
Gewicht palen: 192 t (3 x 30" OD)
Gewicht dek: 119 t
Fakkeltoren: 116 t
GS Riser: Platform topsides - Gewicht dek; 147 t
gewicht #1 brug: 431 t (ca. 90 m lengte)
gewicht #2 brug: 303 t (ca. 110 m lengte)
gewicht #3 brug: 280 t (ca. 110 m lang)