Daewoo Shipbuilding en Marine Engineering (DSME) contracteerde Heerema Marine Contractors (HMC) voor het transporteren en installeren van de Tombua Landana (TOL) compliant tower en topsides.

Het TOL platform met een gewicht van 73.935 ton was het tweede CPT platform dat in West-Afrikaanse wateren werd geïnstalleerd. De installatie van de Tombua Landana compliant tower vond plaats in twee fasen.

De eerste fase betrof de installatie van de CPT fundering, die bestond uit de levelling pile template, levelling piles, template onderkant toren en de funderingspalen. Alle onderdelen, inclusief 's werelds langste individuele funderingspalen, met een diameter van 2,7 m, 623'-4" ft lang en 851 ton zwaar, werden vervoerd en geïnstalleerd door de SSCV Hermod, die met 12 ankers was afgemeerd.

De tweede fase bestaat uit de installatie van de CPT torensecties en de topsides, inclusief de installatie van het onderste deel van de toren (gelanceerd) en het bovenste gedeelte van de toren binnen 0,1 graad van het verticale frame en het supportframe van de module, de centrale module, west module, oost module, accommodatie en de in Angola gebouwde flareboom.

Alle platformonderdelen werden in fase 2 door de Thialf op de DP geïnstalleerd.

Belangrijkste kenmerken

Mijlpalen
Offshore startdatum: 2007 - KW1
Offshore einddatum: 2008 - KW4

Verdeling
Schip: Fase 1: Hermod; Fase 2: Thialf
Hamers: MHU-600, MHU-2100 en S-2300

Belangrijkste technische gegevens

Mod. Supportframe: 5.900 t / L 77 x B 72 x H 15
Centrale module: 4.500 t / L 30 x B 75 x H 25
Oost module: 7.900 t / L 75 x B 30 x H 60
West module: 6.100 t / L 88 x B 30 x H 50
LQ: 1.450 t / L 38 x B 24 x H 24
Flare: 240 t / L 88 x B 16,5 x H 12